OSMANİYE (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Osmaniye Batı Kavşağı’nı açılış merasimine katıldı. Bakan Uraloğlu açılış töreninde yaptığı konuşmada, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde başlatılan aktif ulaştırma siyasetleri ile Türkiye’nin güçlü bir iktisada sahip olması için dev yatırımları hayata geçirdiklerini söyledi. 2002 yılı sonrasında ulaşım alanında çok büyük işlere imza attıklarını vurgulayan Uraloğlu, “6 bin 100 kilometreden devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu, yaklaşık 4,5 kat artırarak, 29 bin 405 kilometreye çıkardık. Bölünmüş yollarla bağlanan kent sayımız 6 iken, bugün 77 kentimizi bölünmüş yollarla birbirine bağladık. Ana akslarımızın tamamına yakınını bölünmüş yol haline getirdik” dedi.
Başlattıkları otoyol seferberliği çerçevesinde 2003 öncesi bin 714 km olan otoyol ağının ise 3 bin 726 kilometreye ulaştığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Bu süreçte; Dünyada Kamu-Özel İşbirliği modeliyle yapılan en büyük projelerden biri olan İstanbul-İzmir Otoyolu’nu hizmete açtık. Ankara-Niğde Otoyolu’nu açarak, Edirne’den Şanlıurfa’ya bin 230 kilometre uzunluğunda kesintisiz otoyol teması tesis ettik. Asya – Avrupa ortasında ulaşım ve ticaretin ana koridoru olan İstanbul’un bu pozisyonunu daha da güçlendiren Kuzey Marmara Otoyolu’nu hizmete aldık. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de dahil olduğu Malkara-Çanakkale Otoyolu ile Avrupa ve Trakya’dan gelen trafik yükünü, Kuzey Marmara’yı dolanmadan, Çanakkale üzerinden Güney Marmara ve Ege’ye ulaşmasını sağladık. Şu anda üretim çalışmaları devam etmekte olan Aydın-Denizli Yolumuzda bu projeler üzere tarihteki yerini alacaktır.” diye konuştu.
“ORTA ANADOLU OTOYOLU’NU İNŞA ETMEYİ PLANLIYORUZ”
Yakın bir mühlet evvel Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu ihalesini de gerçekleştirdiklerini anımsatan Bakan Uraloğlu, Otoyolun hayata geçmesiyle Ankara-Kırıkkale bölümünde bulunan mevcut devlet yolundaki trafik yoğunluğunun azalacağını söyledi. Uraloğlu, “Gündemimiz de olan bir öteki değerli karayolu projemiz de Ankara-Akyazı Otoyolu öbür ismiyle Orta Anadolu Otoyolu’dur. Bilhassa Ankara ve Karadeniz istikametinden gelen trafiğin birleştiği İstanbul-Gerede bölümünde çok önemli bir trafik yoğunluğu meydana geliyor. Kuzey Marmara Otoyolu ile İstanbul-Sakarya Akyazı ortasındaki yoğunluğu rahatlatmıştık. Artık de güzergahın Akyazı ile Ankara ortasında kalan kısmında Orta Anadolu Otoyolu’nu inşa etmeyi planlıyoruz.” halinde konuştu.
OTOYOLA İKİNCİ BİR İRTİBAT HATTI
Yeni otoyolların üretimine devam edildiği üzere mevcut otoyolların da üstyapısını yenileyerek, sürüş konforu ve güvenliğini arttıracak çalışmalara da devam ettiklerinin altını çizen Bakan Uraloğlu “Bildiğiniz üzere Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu, Avrupa hududumuzdan başlayıp İstanbul ve Ankara üzerinden Doğu Akdeniz ile Güneydoğu’ya uzanan otoyol ağımızın kıymetli bir kısmını oluşturuyor. Bugün açılışını yaptığımız Osmaniye Batı Kavşağı imal işinin de bünyesinde yer aldığı Tarsus – Adana – Gaziantep Otoyolu ve Toprakkale – İskenderun Otoyolu’nun 213 km’lik bölümünün üstyapısını yeniliyoruz. Osmaniye’nin kelam konusu otoyolumuzla teması yalnızca Osmaniye Doğu Kavşağı ile sağlanıyordu. Ancak kentin süratle genişlemesi, araç sahipliği ve trafiğin artması nedeniyle kent merkezinden otoyola ikinci bir irtibat çizgisine muhtaçlık duyduk ve bu kapsamda Osmaniye Batı Kavşağı’nı hayata geçirdik.” açıklamasında bulundu.
TOPLAM TASARRUF 68 MİLYON LİRA
Osmaniye Batı Kavşağı Projesi kapsamında 66 metrelik köprü ve toplam 3,8 kilometrelik irtibat yolunu inşa ettiklerini söz eden Bakan Uraloğlu, Osmaniye Batı Kavşağı ile süratle büyüyen kentin batı bölümünün otoyola en kısa ve en süratli erişim imkanını tesis etmiş olduklarını söyledi. Uraloğlu, “Mersin-Adana istikametinden gelen trafiğin kentin batısına ulaşmak için kat ettiği arayı 4 kilometre kısalttık. Böylelikle vakitten 15,9 milyon lira, akaryakıttan 52,1 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 68 milyon lira tasarruf edeceğiz. Etrafa ziyan veren araçların karbon emisyonunu da 3 bin 514 ton azaltarak tabiatın korunmasına katkı sağlayacağız. Ayrıyeten otoyola ulaşımı sağlayan mevcut Doğu Kavşağı’nda meydana gelen trafik yoğunluğunun önüne geçerek, trafik can ve mal güvenliğini arttırmış olduk. Kavşak noktası ile kent merkezi ortasındaki irtibat yolunu da gerçekleştirdiğimiz protokol kapsamında Osmaniye Belediyesi yapacak.” dedi.
OSMANİYE’NİN BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞUNU 162 KİLOMETREYE ÇIKARDIK”
Bakan Uraloğlu, “Bazen bize soruyorlar neden bu kadar bölünmüş yol yada otoyol yapıyorsunuz diye, Bakın, otoyol ağı; sunduğu süratli ve kesintisiz erişim imkanı ile geçtiği her bölgeye yatırımları da beraberinde getirmektedir. Yol sayesinde yatırım gelir ve üretim olur. Çiftçi mahsulünü satar, turist seyahat eder. Endüstrici ihracat yapar, nakliyeci gereç taşır. Sanayi gelişir, ülke kalkınır, iktisat büyür, istihdam oluşur. Bunun en hoş örneklerinden biri de Osmaniye’dir. Osmaniye, otoyolun hizmete sunulduğu 90’lı yıllarda ilçe statüsündeyken, birkaç yıl içerisinde vilayet olmuştur. Ziraî verimliliğine, sanayi ve ticari yatırımları da ekleyen kentimiz, süratle büyümüş ve nüfusu bu süreçte 4 kattan fazla artmıştır. Yani yol; tıpkı fabrika, güç, teknoloji, üzere iktisadın, üretimin, endüstrinin bel kemiğidir. Ve bizler Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 2002 yılından bu yana Osmaniye’nin ulaşım ve haberleşme altyapısına 28 milyar liranın üstünde yatırım gerçekleştirdik. Bölünmüş yol uzunluğunu 162 kilometreye çıkardık. Osmaniye Etraf Yolu, Kadirli – Andırın Yolu, Osmaniye-Nurdağı Yolu, Kadirli- Osmaniye Yolu ve Kadirli Güney Etraf Yolu’nu hizmete aldık. Kanlıgeçit-2, Kanal-1, Horu, Yarpuz, Çona , Hemite ve Endel Köprülerini inşa ettik. Tarihi Sabunçayı, Ortatozlu ve Gaffarlı Köprülerini restore ettik.” tabirlerine yer verdi.
“38 BİN KONUTA ULAŞIM SAĞLAYACAK YOLLAR SÜRATLE YAPILIYOR”
Bugün prestijiyle da 4 milyar 201 milyon proje bedeliyle 8 farklı karayolu projesine devam ettiklerinin altını çizen Uraloğlu, “Burada yeri gelmişken sizlerle Osmaniye’deki bir başka kıymetli projemiz olan Akyar Zelzele Konutları Temas ve İmar Yolları çalışmalarımızdan da bahsetmek istiyorum. Bildiğiniz üzere geçen yıl 6 Şubat’ta insanlık tarihinin en yıkıcı afetlerinden birini yaşadık. Yaklaşık 14 milyon insanımızı direkt etkileyen Kahramanmaraş merkezli sarsıntılar hepimizi derinden üzdü. Bu vesileyle bir defa daha sarsıntılarda hayatlarını kaybeden kardeşlerimize Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı diliyorum. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Karayolları Genel Müdürlüğümüz eliyle; Kahramanmaraş, Hatay, Şanlıurfa, Diyarbakır, Malatya ve Osmaniye üzere sarsıntıdan etkilenen vilayetlerimizde 15 başka kesimde 38 bin konuta erişim sağlayacak toplam 210 kilometre uzunluğunda temas ve imar yolunun üretim çalışmalarını sürdürüyoruz.” dedi. Uraloğlu, “Osmaniye Akyar’da 1.820 kalıcı konutun ulaşımı için 887 milyon liralık proje bedeliyle 7,1 kilometre uzunluğunda yol imali gerçekleştiriyoruz. Bu yıl sonuna kadar 6,6 kilometrelik bölümü bitirmeyi hedefliyoruz.” diye konuştu.
“OSMANİYE’Yİ SÜRATLİ TREN İLE TANIŞTIRACAĞIZ”
Osmaniye’nin ulaşım ağının güçlenmesi için hayata geçirdiğimiz projelerinin karayolu ile hudutlu olmadığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü;
‘Ülkemizde imali devam eden en değerli demiryolu projelerinden biri olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep süratli tren çizgisi ile Osmaniye’yi de süratli tren ile tanıştıracağız. Projemizin tamamlanmasıyla; Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ortası mevcutta 361 kilometre olan arayı 312,5 kilometreye ve 6 saat 23 dakika olan seyahat müddetini ise 2 saat 15 dakikaya düşüreceğiz. Osmaniye’nin aydınlık geleceği için birlikte planladığımız tüm projeleri birlikte hayata geçireceğiz. Bu fikirlerle Osmaniye Batı Kavşağı çalışmalarını muvaffakiyetle tamamlayan emekçisinden mühendisine tüm yüklenici firma ve Karayolları Genel Müdürlüğü çalışanlarına teşekkür ediyor, muvaffakiyetlerinin devamını temenni ediyorum.”
18 MAYIS 2024