Ünlü Hollywood yıldızı HoGwyneth Paltrow’un yüzü olduğu reklam kampanyalarıyla hafızalara kazınan giysi devi Esprit, 90’ların moda trendlerine istikamet vermişti. Fakat değişen tüketici alışkanlıkları, artan maliyetler ve perakende kesimindeki genel kriz, ünlü markayı da etkiledi.
1968 yılında San Francisco’da kurulan ve bilhassa 80’ler ile 90’larda gençler ortasında büyük bir popülerite yakalayan Esprit, New York’ta yaptığı iflas müracaatında 3 milyon dolardan fazla borcu olduğunu açıkladı. Marka, Şubat 2023’te ABD’deki büyük dönüşüm atılımı olarak açtığı 38 bin metrekarelik Manhattan genel merkezini de kapatacağını belirtti. Lakin artan maliyetler ve ekonomik şartlar, şirketin yine yapılanma amaçlarını gerçekleştirmesine pürüz oldu.
ÇALIŞANLARIN YARISI İŞSİZ
Esprit’in ABD operasyonlarından sorumlu COO’su Tony Strippoli, şirketin karşılaştığı mali zorlukların, bilhassa Avrupa’daki operasyonların tesiriyle daha da derinleştiğini söyledi. Strippoli, “Marka yahut tasarımlarımızda sorun yoktu. Temel sorun, artan maliyetler ve Avrupa pazarındaki olumsuz gelişmeler” dedi. Daily Mail’in haberine nazaran, Esprit bu yıl Manhattan’daki genel merkezinde çalışan sayısını 115’ten 50’ye düşürdü.
160 MAĞAZASI KAPANDI
ABD’deki fizikî mağazalarını 2012’de kapatan marka, Avrupa’daki varlığını sürdürmeye çalışmıştı. Lakin bu yıl Almanya, Belçika ve İsviçre’deki toplam 160 mağaza da kapılarını büsbütün kapattı. Esprit’in online mağazası ise tekrar tasarlama çalışması nedeniyle süreksiz olarak hizmet dışı bırakıldı.